onsdag den 6. oktober 2010

Highway 1

Hej

Så er vi allerede tilbage på bloggen, efter to dage spækket med oplevelser.

Igår kørte vi fra San Francisco og startede med at besøge Google i Silicon Valley. Derefter tog vi videre til det verdensberømte golf resort Pebble Beach. Vi tog kun en rundtur i bilen, da vi var lidt "underdressed" til det fine sted. Ud over hjorte der frit spankulerede rundt mellem golfbanerne (meget idyllysk) så vi et træ på en klippe ude i vandet, som åbenbart også er lidt kendt.

Fra Pebble Beach kørte vi ad Highway 1 helt ude ved kysten, hvor der til tider var 100 meter ned fra afsatsen som var under ½ meter fra bilen uden rækværk. Flotte udsigter, kalechen nede og høj musik - så bliver det ikke bedre.

Om aftenen tog vi til stranden og så solnedgangen, som selvfølgelig også lige skulle opleves.

Dagen i dag startede tidligere end vi har været vant til i et stykke tid. Vi stod op allerede kl. 7.00 !!! Derefter kørte vi hen til Hearst Castle (ja I læste rigtigt - et slot!) Slottet er en luksusbolig bygget William Randolph Hearst. Vi var lidt skeptiske da vi ud over at skulle se et slot, var på "tour hold" med en flok mennesker et par generationer fra vores. Vi blev dog positivt overraskede. Både over hvor fantastisk et byggeri det var, men også over hvor lærd vores tour guide var. Ikke blot vidste han alt om slottet, men under nogle små samtaler bare os tre i mellem undervejs på turen, blev vi spurgt både til Michael Rasmussen, Den lille Havfrues tur til Asian og æbleskiver.

Imponerende ikke? - og det er bare gæstehuset
Byggeriet varede i over 15 år. Ejendommen havde både indendørs og udendørs pool, egen tennisbaner, egen ZOO (med bl.a. isbjørne, kænguruer, giraffer og løver) og meget mere. Han nåede slet ikke at færdiggøre sin drømmebolig, der var bl.a. planer om en bowlinghal.

Efter slotsbesøget satte vi turen mod Solvang. En "danskerby" i Californien. Her spiste vi middagsmad på "Den Røde Viking". Der blev både indtaget hakkebøf med rødkål og rugbrød med pålæg fra det kolde bord. Fantastisk. Selvom byen er lidt af en turistfælde, var det da dejligt at se både danske flag og ord rundt omkring. Vi fandt vejen der uden tvivl må have været der de smukke, rige, succesfulde og intelligente bor i byen.

Vi ankom herefter til Los Angeles, hvor vi har indlogeret os under 1 km fra Hollywood Boulevard's Walk of fame og er nu klar til den sidste uge med masser af spændende aktiviteter. På trods af det fremragende forslag fra Hedebakken 11 om en konkurrence om vægt, har vi valgt ikke at holde denne, da I som sagt kan se på billederne at vi er ligeså veltrænede som da vi forlod Danmark og ikke ønsker at være skydeskiver for diverse vægt svinere!

På gensyn på næste og måske sidste blog fra USA.